Des del Comitè de Vaga de l'Assemblea volem fer una sèrie de consideracions entorn al “pacte” anunciat per la Consellera d'Educació, Joana Maria Camps, amb les patronals CECE i Escola Catòlica, en relació a la “flexibilització” en l'aplicació del TIL a secundària:
-La Conselleria vol vendre com una flexibilització el que és una rectificació improvisada d'un Decret que ja va néixer fruit de la manca de planificació i la improvisació.
-Pensam que s'ha de valorar en la justa mesura aquest “pacte”, ja que per nosaltres és només un pacte amb un sector concret de l'escola concertada. Un pacte que no és amb la comunitat educativa, sinó amb uns empresaris que amb aquesta rectificació de la Conselleria s'estan cobrant les pressions que es varen produir durant la vaga envers els treballadors i treballadores de la concertada per a que no anassin a la vaga. A més, cal recordar que CECE ja va donar suport en el seu moment al TIL, i per tant, el pacte s'hauria de circumscriure estrictament a Escola Catòlica.
-Aquest pacte amb un determinat grup d'empresaris de l'educació (ni equips directius, ni Claustres de professors, ni associacions de pares, ni Consells Escolars d'aquests centres han estat consultats) ens mostra que la Conselleria entén l'educació com un negoci, i no com un servei públic. Podríem estar parlant d'un “pacte econòmic” sense cap tipus de motivació pedagògica. Una aliança il·legítima que usurpa la representativitat de la comunitat educativa.
-En cap moment la consellera Camps ha explicat quina és la motivació pedagògica d'aquesta rectificació en l'aplicació del TIL. El que, segons ells, era bo i s'estava aplicant satisfactòriament fa uns mesos, ara ja no és viable? Sota quins criteris es “flexibilitza” a secundària i no a primària?
-Amb aquesta rectificació la Conselleria no fa més que reconèixer el que venim anunciant les darreres setmanes: l'enfonsament del TIL, amplificat sobretot a secundària.
-Pel comitè de vaga de l'Assemblea de Docents aquest “pacte” no suposa un tancament del conflicte que està obert i no resoldrà la conflictivitat. Sempre hem apostat per projectes pedagògics que es construeixin des de baix, amb recursos i fonaments sòlids, i la Conselleria ens ofereix rectificacions a la part de dalt, a secundària, sembrant amb el desgavell del TIL el fracàs escolar futur. Seguim demanant la derogació del TIL, i l'establiment d'un diàleg entre la Conselleria i tota la comunitat educativa que treballi per l'elaboració d'un pla plurilingüe seriós, sempre dins els marges del Decret de Mínims per garantir la plena normalització del català.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada