dissabte, 5 d’octubre del 2013

Suport incondicional

Carta de Daniel Drep:

 Estimades amigues i amics, sóc pare d’una alumna de primària. Ahir vaig assistir a l'assemblea de docents celebrada al CEIP Can Misses i us voldria transmetre algunes de les meves impressions al respecte. Agrairia féssiu arribar les meves paraules als mestres i les mestres i professores i professors dels centres públics de l’illa que esteu en vaga.

 Al marge del temes concrets debatuts en aquesta assemblea, vull manifestar primer de tot el meu ple recolzament a tot el col·lectiu de docents de les Illes.

 El motiu d'aquest escrit no és altre que fer-vos saber una cosa molt senzilla: estic molt orgullós que la meva filla s'estigui educant entre vosaltres.

 I què és el que em motiva a fer-ho? Doncs la corroboració de la vostra vàlua humana i professional i la meva absoluta confiança en vosaltres.

 I dic això des de la convicció de que la vaga que esteu duent a terme forma part indissociable de l'educació dels infants que esteu formant, perquè l'escola pública, a més d'aportar una sèrie de coneixements als alumnes, ha de transmetre uns valors. I amb aquesta vaga els pares i mares tenim l'oportunitat d'explicar als nostres fills moltes coses, com que és necessari lluitar pel que volem, o què signifiquen la dignitat, els drets socials, l'educació pública, la convivència i, fins i tot, la democràcia.

 Quatre hores i mitja d'assemblea, a més d’haver-me provocat un lleuger mal de cap, m'han fet veure que els nostres fills no poden estar en millors mans. I vull que ho sapigueu, perquè sé que esteu rebent comentaris i pressions per part d'alguns pares i mares per a retornar a les aules, qüestionant alhora, no només els mitjans, sinó també el fons de les vostres reivindicacions. I si bé aquest pot ser el parer d'alguns, heu de saber que a més d'aquests, hi ha una gran quantitat de pares i mares que estic segur que compartirien les meves paraules.
Així que us vull animar a seguir lluitant de la forma que creieu més efectiva, amb tota llibertat i confiança per part meva, perquè les vostres demandes són també les nostres, doncs aquesta lluita és per a tots els nens i nenes que teniu ara i tindreu en el futur als centres, i essent així ens tindreu incondicionalment al vostre costat.

 I finalment, dir-vos que surtin com surtin les actuals negociacions amb aquests polítics autoritaris, despòtics i intransigents, la gran victòria de tot aquest procés és haver aconseguit aplegar a tota la comunitat educativa sota una mateixa causa: lluitar pel dret de tot infant a una educació pública de qualitat i integradora, i per un sistema educatiu que generi ciutadans crítics capaços d’afrontar les seves vides amb llibertat.

 Ànims i moltes gràcies per l'esforç que esteu fent.

 Una abraçada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada